Immanuel Klein

Immanuel-klein

Immanuel Klein, baryton. urodził się w Marburgu (Lahn).

Wykształcenie podstawowe w zakresie muzyki otrzymał w Domsingknaben (katedralny chór dziecięcy) w Limburgu. Bogata działalność koncertowa tego chóru pozwoliła mu występować na krajowych i międzynarodowych scenach oraz postawił pierwsze kroki na scenach operowych (rola dziecka w inscenizacji Zaczarowanego fletu Wolfganga Amadeusza Mozarta w Teatrze Państwowym w Kassel).

Już w okresie szkolnym zaczął pobierać prywatne lekcje
śpiewu u prof. Charlotte Lehmann. Dzięki współpracy z
prof. Lehmann otrzymał wiele nagród i wyróżnień w
ramach konkursów „Jugend musiziert“. W latach
2008-13 studiował na wydziale muzyki szkolnej HMTM w
Hanoverze, między innymi w klasie śpiewu prof. Petera
Antona Linga. Od 2013 roku kształci się pod kierunkiem
prof. Geerta Smitsa w Państwowej Wyższej Szkole
Muzyki i Teatru w Hamburgu, a od 2015 roku uzupełnia
studia w klasie mistrzowskiej Liedgestaltung prof.
Burkharda Kehringa. Studia Immanuela Kleina są współfinansowane przez stypendium Stowarzyszenia im. Ryszarda Wagnera oraz Lions Club International.

W latach 2009-11 Immanuel Klein brał udział w różnych projektach. Wyróżnił sie w przedstawieniu Mojżesz i Aaron Arnolda Schönberga w reżyserii Willy Deckera i pod kierownictwem muzycznym Michaela Bodera, w którym śpiewał rolę jednego ze starców. W ramach przedsięwzięcia pod nazwą „Oper auf dem Lande“ (pol.: Opera na wsi“) śpiewał rolę cara w Alberta Lortzinga „Zar und Zimmermann“ w reżyserii Hansa-Petera Lehmanna. Immanuela Kleina można był również usłyszeć w roli podróżnika w paraboli kościelnej Curlew River Benjamina Brittena.

Immanuael Klein regularnie uczestniczy w kursach muzycznych (między innymi „Steglitzer Tagen für Alte Musik, prof. Charlotte Lehmann; „Stuttgarter Bachwoche“ (Tydzień Bacha w Stuttgarcie“) u prof. Rudolfa Piernaya oraz Helmuta Rillinga, a także w kursach mistrzowskich prof. takich jak Margreet Honig, Michaeli Schuster und Brigitte Fassbaender.

Ponadto Immanuel Klein otrzymał nagrodę w ramach Pierwszego Hamburskiego Konkursu im. Gustawa Mahlera oraz śpiewał role basowe w ważnych oratoriach, jak np. Weihnachtsoratorium J.S. Bacha- (Oratorium Bożonarodzeniowe) , Messias (Mesjasz) G.F. Händela – oraz Schöpfung („Stworzenie“) J. Haydna – między innymi z Staatskapelle Weimar, L ́Arco Hannover oraz Göttinger Barockorchester.