NOBILIS ENSAMBLE

nobilis ensamble

Justyna Skatulnik – skrzypaczka.
Urodziła się w Piotrkowie Trybunalskim. Stypendystka Programu „Młoda Polska” NCK (2016) i Marszałka Województwa Łódzkiego (2014). W 2008 roku rozpoczęła studia w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie skrzypiec u prof. Tomasza Bartosiaka oraz w klasie skrzypiec barokowych pod kierunkiem mgr Judyty Tupczyńskiej. Brała udział w kursach mistrzowskich w Polsce i Niemczech (29. Internationale Haendel-Akademie w Karlsruhe, Ensemble-Akademie z Freiburger Barockorchester, Akademie Bachowska z Akademie für Alte Musik Berlin). W 2014 r. rozpoczęła studia w Hochschule für Musik und Tanz Köln w klasie skrzypiec barokowych prof. Richarda Gwilta. Finalistka Deutscher Musikwettbewerb. W 2015 roku zdobyła pierwszą nagrodę w poznańskim konkursie muzyki kameralnej „Forum muzyki dawnej”. W sezonie 2015/16 Justyna była członkiem European Union Baroque Orchestra. Występuje z wieloma zespołami: Concerto Copenhagen, Nederlandse Bachvereniging, Kölner Akademie, Holland Baroque, Cölner Barockorchester, Harmonia Sacra. Obecnie bierze udział w programie dla młodych muzyków OAE Experience Scheme przy londyńskiej Orchestra of the Age of Enlightenment.

Katarzyna Kmieciak – altówka

Urodziła się w 1993 roku w Międzyrzeczu. Jest zdolną skrzypaczką barokową, grającą także na altówce i fideli renesansowej. Obecnie studiuje skrzypce barokowe w Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie Mikołaja Zgółki i altówkę barokową w Hochschule für Musik und Tanz w Köln w klasie Richarda Gwilta. Zdobywała umiejętności i wiedzę z zakresu muzyki dawnej na kursach mistrzowskich z takimi artystami jak: Sophie Gent, Enrico Gatti, Enrico Onofri, Zbigniew Pilch, Rachel Podger, Chiara Banchini. Jako aktywny muzyk występuje na festiwalach w kraju i za granicą, współpracując z Orkiestrą Famd.pl w Szczecinie, Orkiestrą Barokową Akademii Operowej w Warszawie, Wrocławską Orkiestrą Barokową, Il Giardino d’Amore, Trondeim Barokk, Nordic Baroque Orchestra i Concerto Romano. Jest członkiem Theresia Youth Orchestra, a w sezonie 2016/2017 współtworzyła European Union Baroque Orchestra prowadzoną przez Larsa Ulrika Mortensena. Katarzyna jest także czynną kameralistką i wraz z zespołami Juvenales Animae i Très Animé ma na swoim koncie liczne osiągnięcia. Katarzyna jest laureatką XIV edycji Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska 2017, przyznawanego młodym utalentowanym artystom.

Adrian Cygan  – wiolonczela

Urodził się 1989 roku w Łodzi. W 2013 roku ukończył studia magisterskie na Akademii Muzycznej w Łodzi pod kierunkiem prof. Stanisława Firleja. Uczestniczył w programie stypendialnym Erasmus, kształcąc się w klasie Jeroena Reulinga na Koninklijk Conservatorium w Brukseli. Brał również udział w licznych kursach orkiestrowych i kameralnych m.in w Holandii, Belgii, Niemczech, Włoszech i Stanach Zjednoczonych (Juilliard String Quartet Seminar). W 2011 roku wraz z kwartetem Navis otrzymał stypendium Instytutu Adama Mickiewicza oraz Nagrodę Poznanski Davey Prize. W 2013 roku Adrian rozpoczął studia magisterskie w klasie Markusa Möllenbecka na Folkwang Universität der Künste w Essen. Tamże założył trio Cicerone Ensemble, z którym otrzymał stypendium konkursu Deutscher Musikwettbewerb. Adrian uczestniczył także w kursach mistrzowskich pod kierunkiem Phoebe Carrai, Guido Larischa oraz Nicholasa Selo. Od roku współtworzy Ensemble Interrogatio, z którym otrzymał 2 nagrodę na konkursie Biaggio Marini Wettbewerb w Neuburgu (2015) oraz 2 nagrodę na Graun Wettbewerb w Bad Liebenwerda (2016).  Współpracuje z orkiestrami specjalizującymi się w historycznym wykonawstwie muzyki dawnej m. in. Das Neue Orchester (Christoph Spering) czy L’arte del Mondo (Werner Erhardt).

Natalia Lentas – piano forte

urodziła się w 1988 roku w Złotoryji. Obecnie jest studentką podyplomowych studiów Meisterklasse w dziedzinie fortepianu historycznego na uczelni Hochschule für Musik und Theater w Monachium, w klasie Prof. Christine Schornsheim oraz studiow Konzertexamen na uczelni Hochschule für Musik und Tanz Köln, w klasie Prof. Geralda Hambitzera. Natalia brała udział w licznych kursach mistrzowskich pracując pod okiem tak wybitnych osobistości jak: Kristian Bezuidenhout, Bart van Oort, Tobias Koch, Christine Schornsheim, Wolfgang Brunner, Sheila Arnold, Lars Vogt czy Gabriele Leporatti. Do ostatnich osiągnięć artystycznych należą następujące cztery pierwsze nagrody na konkursach w dziedzinie fortepianu historycznego: Wettbewerb um den Kulturkreis Gasteig Musikpreis 2017, München 2017, Internationaler Wettbewerb um den Gebrüder-Graun-Preis, Bad Liebenwerda 2016, 2. International Fritz-Neumeyer Hammerflügel Wettbewerb, Bad Krozingen 2015, International Geelvinck Fortepiano Concours, Amsterdam 2015. Natalia prowadzi ożywioną działalność koncertową, zwłaszcza w dziedzinie fortepianu historycznego, m.in. regularnie występuje w Beethoven Haus w Bonn, gdzie koncertuje na fortepianie historycznym Conrada Grafa z 1824.

#NOBILISENSAMBLE #natalialentas #justynaskatulnik #katarzynakmieciak #adriancygan